Google Tag Manager یا به اختصار GTM و به فارسی گوگل تگ منیجر ، یکی دیگر از ابزارهای گوگل است که در راستای سئو و بهینه سازی سایت در خدمت وبمستران قرار گرفته است ، به نوعی می توان گفت این ابزار یکی از ابزارهای است که استفاده از آن هر چند نیاز به دانش فنی آنچنانی در زمینه طراحی و توسعه سایت ندارد ، اما استفاده از آن کمی پیچیده تر از سایر ابزار اختصاصی موجود در زمینه سئو و بهینه سازی سایت است .
مهم ترین استفاده ابزار گوگل تگ منیجر ، بهره گیری از آن جهت وارد کردن کد های مورد نیاز برای سئو و بهینه سازی سایت ( همان تگ ها ) بدون نیاز به تغییر کد در صفحات سایتتان می باشد.
به نحوی می توان به قدرت این ابزار در تسهیل و سرعت بخشیدن به وارد کردن کدها به سایت ، امکان رفع ایرادات کدهایی که قصد ورودشان به سایتتان را دارید به صورت پیش نمایش ( قبل از وارد کردنشان به سایتتان ) و همچنین به موجود بودن بسیاری از کدهای کاربردی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت به صورت نوشته شده از قبل ، در این ابزار اشاره داشت ، که بیشترین کمک را می تواند به وبمسترانی نماید که دانش اندکی در این زمینه دارند